woensdag 4 april 2012

Mekong Delta

Vanochtend weer vroeg op, we gaan naar de Mekong delta. Ik voelde me niet zo lekker (waarschijnlijk zonnesteekje) en deze keer was ik aan de beurt met schotsen, maar niet meegaan was geen optie.
Dus ingestapt in het ons bekende busje, met gids en chauffeur, het was best wel een aardig lange trip, maar weer het nodige gezien onderweg.

Aangekomen in My Too stapten we op de boot voor onze kennismaking met deze enorme delta.  We hebben onze ogen uitgekeken, verbaasd over wat we zagen en enorm genoten van deze trip over het water.
Op een gegeven moment stapten we over op een kleiner bootje en gingen we verder de Delta in, ook dit was erg leuk om mee te maken.
Daarna weer terug op de grote boot om naar een locatie te varen waar we gingen lunchen.




Redmer en Luus hebben hier heerlijk zitten eten, maar ik voelde me nog steeds niet lekker dus ik bedankte vriendelijk voor alles.
Dit was wel vervelend, want ze doen zo erg hun best om het je naar de zin te maken, maar van de lunch ging ik me niet echt beter voelen. Hele vissen kwamen er op tafel en daar bouwde troela een "heerlijk" springroll van.

Van het fruit heb ik wel het een en ander gegeten en daarmee heb ik de boel wel weer een beetje goed gemaakt, er werd nog wel gezegd dat ik maar een keer terug moest komen als ik me beter voelde (op zich goed idee). Het eten wordt in een zeer rap tempo opgediend en is voor ons vrij veel, dus het nodige ging ook weer terug naar de keuken.

Na de lunch kregen we nog te zien hoe de rijstvellen en cocos-caramel snoepjes werden gemaakt en daarna gingen we per boot verder over de Mekong.
Aangekomen bij de eindbestemming werden we door de chauffeur naar ons hotel Ninh Kieu 2 gebracht
Zo'n dagje op het water is best wel "zwaar" daarom even een nap voordat we verder gaan.

's Avonds met het busje naar het restaurant waar we gaan eten. Nadat we een heel klein stukje hadden gereden moesten we nog een klein stukje lopen. Het restaurant was prima. Ook hier hebben we prima Vietnamees gegeten. Na het eten werden we weer terug gebracht naar het hotel. 
Het was nog vroeg daarom zijn we nog even de stad in gegaan opzoek naar een leuke bar. Nou die hebben we niet gevonden maar we moesten wel lachen toen we, na een klein stukje lopen, aan het einde van de straat weer voor ons restaurant stonden.

Dag twee Mekong Delta
's Morgens echt heel vroeg op(05:30) om met de boot naar de floating market te gaan. Hier moet je vroeg aanwezig zijn anders zijn de meeste activiteiten verdwenen. Op de markt liggen en varen boten in het water die groente, fruit en ander eet en drink waren verkopen of ruilen met elkaar. Ze leggen hun bootje vast aan de boot waar ze wat willen kopen of ruilen. Hier hebben we allemaal een complete ananas als pre-ontbijt gekregen en lekker dat die was. Tot groot plezier van de Vietnamezen, die bleven lachen.
Het is op deze markt een komen en gaan van boten. Waaronder de vele toeristen die op deze markt af komen. Een bijzondere ervaring die we niet hadden willen missen.

Hierna gingen we terug naar het hotel om te ontbijten en uit te checken, nog even met het busje naar de overkant van de straat om naar de Kmer pagode te gaan.
Na deze pagode stapten we weer in het busje om de lange rit naar Ho Chi Minh te maken.
Onderweg weer genoten van een Vietnamese lunch. Het moet niet gekker worden, maar ik heb heerlijk zitten (vr)eten;-) Goed hè, de Sultana's zijn nog steeds dicht.

Terug in het appartement weer lekker neergestreken bij het zwembad, deze keer in de schaduw, onder een handdoek, om een tukje te doen. Wat is het leven toch heerlijk.

's Avonds met z'n drieën naar het HardRock Café (Aad komt morgen terug) en heerlijk gegeten en natuurlijk de nodige cocktails gedronken. Mijn collectie HardRock glazen is weer flink uitgebreid.

Nu zo ons bed in, want morgen staat voor de laatste keer de gids met busje klaar om ons naar de Vietcong Tunnels te brengen.

1 opmerking: